Het grote boodbak encyclopedie ????????

Over brood (en banket) bakken zou je boeken vol kunnen schrijven. En dat gebeurt dus ook.
Hier vind je verschillende boeken over de edele bakkunsten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben Bremmer

Het grote boodbak encyclopedie ????????

Bericht door Ben Bremmer »

Goede avond bakkers

Ik heb een vraag.
Ongeveer een jaar geleden had ik een boek gevonden bij een boekhandel in Almere ( maar die zit er niet meer) een boek met de titel die ongeveer er uitzag als Het grote brood bak encyclopedie of iets in die richting in het Nederlands, het was een wit crème achtig boek met ik denk 500 tot 800 pagina,s in a4 formaat , maar ik ben er toen niet voor in de gelegenheid gekomen om het te kopen.
Misschien weet iemand de juiste titel en of het ISBN nummer zodat ik het alsnog kan kopen.
Mijn dank is groot
Met vriendelijke groet
Ben Bremmer
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Het grote boodbak encyclopedie ????????

Bericht door Soepkipje »

Het enige witachtige boek in het Nederlands welke ik ken wat zich bak encyclopedie noemt is deze.
Verder ken ik nog wel deze broodbak encyclopedie, maar die is in het Engels en ziet de Nederlandse uitgave daarvan er heel anders uit.
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
Ben Bremmer

Re: Het grote boodbak encyclopedie ????????

Bericht door Ben Bremmer »

Hartelijk dank ik denk dat dat hem is.
Ik ga hem bestellen, is natuurlijk nooit weg zo'n mooi boek.
Nogmaals mijn dank.
Gr
Ben Bremmer
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Het grote boodbak encyclopedie ????????

Bericht door Soepkipje »

Jouw/dit boek herken ik en niet voor niks is er commentaar in de reviews bij Bol.com over de oubolligheid zoals ("Op zich een aardig boek, maar ik vond persoonlijk de lay-out van het boek zeer oudbollig, alsof ik een oud kookboek van mijn moeder uit de kast trek! De foto's zijn niet echt uitnodigend....")

......want n.l. dit boek IS OOK al heel oud en wordt alleen maar als een melkkoe door REBO Productions steeds weer met een nieuwe titel en nieuwe kaft opnieuw uitgegeven.
Mijn versie (ooit gekocht samen met wat andere boeken voor een euro op de rommelmarkt) is van 1995 en heette toen Bakken het hele jaar
Niks mis overigens met oude bakboeken (ben er dol op!), maar als je ervaren genoeg moet zijn om recepten aan te (moeten) passen vind ik dat toch altijd een beetje jammer aan een boek!!

Persoonlijk vind ik dit boek geen aanrader, maar als je het toch graag wilt hebben, is mijn advies (Google en ) kijk dan vooral eens rond op de 2e-hands markt ......echt geheid voor een prikkie is daar een van de vele versies van dit boek goedkoop verkrijgbaar!!!
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
robert-F8VPE
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 dec 2017, 16:44

Re: Het grote boodbak encyclopedie ????????

Bericht door robert-F8VPE »

Ik heb le Grand manuel du Boulanger van Rudolphe Landemaine , deze is ook verkrijgbaar bij Bol in het Nederlands met de titel Kookschool brood en banket voor slechts 29,99 en dat is weinig voor zo'n groot en zwaar standaardwerk.

Het is een goed leesbaar boek met een hele duidelijke uitleg.
Plaats reactie