Bakboek van IKEA: Fika

Over brood (en banket) bakken zou je boeken vol kunnen schrijven. En dat gebeurt dus ook.
Hier vind je verschillende boeken over de edele bakkunsten.
Gesloten
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Bakboek van IKEA: Fika

Bericht door Soepkipje »

Afbeelding
Sinds begin augustus 2012 is ook in de Nederlandse filialen van IKEA het bakboek Fika te koop.

FIKA betekent ‘koffiepauze’ in het Zweeds en ja alle 30 recepten uit het bakboek zijn dan ook geschikt als lekkers voor bij de koffie of thee. De recepten bevatten typisch Zweedse lekkernijen: Zoete broodjes, cakes, kleine cakejes, taarten, kleine taartje en (veel) koekjes. Grappig (en mooi) is de manier waarop alle ingrediënten (als instructies van een IKEA-bouwpakket) gefotografeerd zijn. Ieder recept bevat dus een foto (en beschrijving) van de ingrediënten zoals hieronder

Afbeelding Afbeelding Leuk hè!! :G

en wordt gevolgd door een bladzijde met een werkwijze en een foto van het resultaat zoals hieronder de vanillehoorntjes:

Afbeelding Afbeelding

FIKA heeft geen ISBN nr. en is alleen te koop bij de Swedish Food Market van IKEA voor € 8,99.

(PS Heb nog geen tijd gehad om recepten inhoudelijk te beoordelen of iets eruit te maken)
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
kokkie ilse

Re: Bakboek van IKEA: Fika

Bericht door kokkie ilse »

Ziet er helemaal geweldig uit!
Ik als echte IKEA-fan ga hem op mijn verlanglijstje zetten, verjaardagen komen dichterbij en daarna nog de Sint... dan zal er vast wel iemand zijn die hem mij wil schenken :kwijl:
bedankt voor de info!
ben benieuwd naar je resultaten uit het boek
Gebruikersavatar
busymum
Gaat de goede kant op
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 12:10

Re: Bakboek van IKEA: Fika

Bericht door busymum »

Dank je wel voor de foto's! Ik was na het lezen van je berichtje over je gekregen boek al druk bezig met het plannen van een ritje Ikea Stockholm, maar zie nu dat het dezelfde foto's zijn uit een boek wat ze in 2010 hebben uitgegeven met foto's en prijzen van hun keukens. En die had ik al natuurlijk ;) . Maar een boek zonder al die reclame is veel leuker, zal de volgende keer er om denken 1 mee te nemen, maar hoef dus niet meer bang te zijn dat ik iets mis als ie weer is uitverkocht.
groetjes, Alice
Gebruikersavatar
Noa_Lynn

Re: Bakboek van IKEA: Fika

Bericht door Noa_Lynn »

Ook ik zet hm op mijn verlanglijstje, ben net vorige week bij de IKEA geweest maar heb de Swedish food market overgeslagen :oops: .
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Bakboek van IKEA: Fika

Bericht door Rik59 »

Ik mis de schroefjes, boutjes en het imbussleuteltje... :G
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Bakboek van IKEA: Fika

Bericht door bakplaat »

Daarvoor ga je naar...Praxis Gamma Karwei Hubo etc. ^)^
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Bakboek van IKEA: Fika

Bericht door Rik59 »

bakplaat schreef: zo 24 dec 2017, 15:24 Daarvoor ga je naar...Praxis Gamma Karwei Hubo etc. ^)^
Zijn toch allemaal bouwpakketjes bij de IKEA... ;K ;K
Gesloten