Sodabrood uit eigen oven

Over brood (en banket) bakken zou je boeken vol kunnen schrijven. En dat gebeurt dus ook.
Hier vind je verschillende boeken over de edele bakkunsten.
Plaats reactie
Koekie30
Chef stoffer en blik

Sodabrood uit eigen oven

Bericht door Koekie30 » ma 16 nov 2020, 19:03

Voor mijn verjaardag gekregen: Sodabrood uit eigen oven. Van Levine van Doorne en Freerk Bos. Heel veel inspirerende recepten en ik weet van de vorige boeken dat de recepten altijd goed zijn. Had tot vandaag nog nooit brood met baking soda gebakken. Lekker,super easy en vooral snel klaar. Ideaal als je weinig tijd hebt, binnen een uurtje heb je een broodje. Als eerste het tarwe-pompoenpitbrood gebakken, smullen. Wel benieuwd hoe het dag 2 smaakt, want het is niet echt een brood om 2 dagen te bewaren.

Levinebaktbrood
Moderator
Contacteer:

Re: Sodabrood uit eigen oven

Bericht door Levinebaktbrood » di 17 nov 2020, 13:39

Leuk dat je uit mijn nieuwe boek aan het bakken bent. Tip: je kunt sodabrood heel goed invriezen.
Kneders: Rofco N15 | BW SM-5 |Bear Teddy | KitchenAid Heavy Duty | Espressions Mixmaster | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1 | 2 x Rofco B40
Rijskast: Rofco RK 48
Graanmolen: Komo Fidibus 21 Classic
Blog:Uit de keuken van Levine

Pirke64
Chef stoffer en blik

Re: Sodabrood uit eigen oven

Bericht door Pirke64 » do 21 jan 2021, 20:42

Aangezien ik de andere boeken van Levine ook heb mag dit niet ontbreken... maar sodabrood? Nog nooit gemaakt maar vanmiddag een simpel recept van internet gemaakt. Ik vond het lekker, vooral voor bij een lekkere eigen gemaakte soep. Mijn vriendin vond het vooral vreemd ruiken :D

Maar conclusie.... het boek gaat er komen (verzameling compleet)

Heb je inmiddels al meerdere recepten geprobeerd?

Plaats reactie