Wat is er nou mis aan??

Voor vragen over waarom brood niet geworden is zoals je had gewild, niet gerezen of misvormd etc. Je bloopers mogen hier ook bij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Wat is er nou mis aan??

Bericht door lekkermelig »

Lekker bezig geweest met stokbroodjes zonder kneden volgens recept van Mark Sinclair. Toch iets te snel de oven ingeschoven, blijkbaar niet helemaal de aandacht erbij. Misschien had ik toch niet tussendoor de heg moeten knippen terwijl ik vier soorten brood aan het bakken was :D,

AfbeeldingStok blooper by Lekker Melig, on Flickr

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat is er nou mis aan??

Bericht door miesje1959 »

Wil, volgende keer toch maar insnijden.....

Heb je ook een link van het recept?
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Wat is er nou mis aan??

Bericht door lekkermelig »

Ja, ziet er gek uit he, zo zonder insnijden :lol: Ik vond het wel zo extreem suf...is me werkelijk nog nooit overkomen, en zeker niet als je zoveel moeite gedaan hebt met niet kneden maar alleen vormen en dan eindeloos stretch and fold, vertroetelen in hun linnen bedje, voorzichtig op speciaal kiepplankje voor stokbroden, op het bakpapier en dan.... hup stoppen met nadenken en meteen de oven in :oops:
Ik had er bijna nog een tweede blooper gehad met de knoppen op mijn Belgische oven, om de een of andere reden vinden we de draairichting niet logisch :?: Had mijn proefpanel gevraagd om de oven 20 graden hoger te zetten, maar toen mijn desembroden erin gingen zag ik dat ie twintig graden omlaag gezet was :o :o De schade daarmee viel gelukkig erg mee, blijkbaar was de oven nog behoorlijk heet. Maar het is mijzelf ook al twee keer overkomen, dus ergens zit er een verkeerd automatisme in dat knoppen draaien...

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie