Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijndagelijksbrood
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 14:03

Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Mijndagelijksbrood »

Ter info, misschien dat iemand er wat aan heeft.... toen ik eind vorig jaar ontdekte dat Kenwood Chef machines tegenwoordig met spiraalvormige kneedhaak worden geleverd, heb ik via een onderdelenwinkel zo'n kneedhaak besteld. Het duurde twee maanden voor deze binnen was (als ik het goed begreep moest 'ie uit Italië komen), maar dat geduld is nu beloond. Via posts op dit forum had ik wel begrepen dat zo'n kneedhaak het een stuk beter doet dan degene die bij het apparaat wordt geleverd. Voor de grotere Kenwood (Major) was er al langer een spiraalvormige deeghaak beschikbaar, voor de Chef nu dus ook. Ik zag mijn deeg bij de originele deeghaak vooral rondjes er omheen draaien. Met de spiraalvormige deeghaak ziet het deeg "alle hoeken van de kom" en kruipt het deeg niet rond de haak.

Op de doos staat: KW716547 en: Chef Spiral Assy. Als je daar op internet naar zoekt, vind je 'm misschien (nog) niet. Tip: bestel dan de deeghaak die hoort bij machine KVC7320S, want onderdelenshops die zaken doen met Kenwood kunnen er op deze manier wel aan komen.

Groet,
Antoinette
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Pierre Ferson »

wat is de inhoud vanjou mengkom
ik heb een Major classic 7,6L
Gebruikersavatar
Jorte
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 12:53

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Jorte »

De inhoud van een chef is anders dan die van de major. Ik denk dat als je dit topic doorleest dat het antwoord er in staat, maar ik weet niet precies waar.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door bakplaat »

Foutje Pierre...de Major modellen van Kenwood worden geleverd met een kom inhoud van 6,7 liter en dus niet van 7,6.
Heb er lang (van 2005- 2017) ook zo een gehad, vanaf 2012 ook een spiraalkneedhaak, tot toen hij ouderdomsverschijnselen /slijtage begon te vertonen en met het kneden van brooddegen de bevestiging van het motorgedeelte loskwam zodat hij in de lucht stond te draaien. Heb dit tijdelijk opgelost door er een riem om te spannen, maar dat was vooral lastig als er iets aan het deeg moest worden toegevoegd, moest de riem los om de kop omhoog te halen.
Heb enkele maanden geleden de Kenwood vervangen door de Maxima MPM 10 ook een planetaire mixer, met een vast motorgedeelte en met een spiraalkneedhaak inclusief.

Over het bestellen van een spiraalkneedhaak...als je daar geen geen twee maanden op wil wachten, bestel er dan een bij Jan de Jong.Hij heeft de productie en verkoop in eigen hand, zo wel voor de Kenwood, als ook voor de Kitchenaid en diverse anderen. Het zijn geen orginele haken zoals geleverd door Kenwood, maar voldoen zeker zo goed.

Het tel.nr. van Jan is 0416 336261 of 06 53444100 vermeld bij contact duidelijk om welk type machine het gaat,dan heb je na betaling je kneedhaak binnen enkele dagen in huis.

Kijk ook eens op de website www.superdoughhook.com en op Facebook/Superdoughhook/Superdeeghaak.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Mijndagelijksbrood
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 14:03

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Mijndagelijksbrood »

Dag Pierre,

De inhoud van de Chef mengkom is 4.6 liter, dus kleiner dan de Major. De spiraalvormige deeghaak die je voor de Major nodig hebt is dus een andere en die is al langere tijd te bestellen, o.a. bij onderdelenshops. Ik had dit bericht gepost omdat er tot dan toe nog geen kleinere spiraalvormige kneedhaak van Kenwood te bestellen was. De wachttijd zal inmiddels wel wat korter zijn dan twee maanden. Toen ik 'm bestelde was er net een nieuwe machine uit, vandaar.

Groet,
Antoinette
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Pierre Ferson »

inderdaad de memgkom is 6,7L
hier in België heb ik de kneedhaak voor Kenwood gevonden
het is deze van het nieuwst model van Kenwood (Chef XL Titanium KVL8320S)
ik kan hem bestellen bij de plaatseleke verkoper in de buurt of via een verkooppunt van Handyman
in de winkel ben ik gaan zien of hij past omdat ze daar bijde modellen hebben staan HOERA hij past
ik wacht nog op de prijs, daarna kan ik nog beslisse welke ik koop
die van De Jong kost nogal wat door de meerprijs van de verzending

wel heb ik nog een vraag
merk je ook een verschil in de krachtinspanning die de machiene moet doen?
en wat is dit verschil
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Pierre Ferson »

nog wat info gevonden
JP4 via DeJong naar België 56,95€
JP4 via Bol.com naar Belbië 46,95€
de Kernwood spiraalhaak voor de ChefXL Titanium KVL8320S 39,99€

ECHT BELANRIJKE VRAAG
merk je ook een verschil in de krachtinspanning die de machiene moet doen?
en wat is dit verschil meer of minder
Gebruikersavatar
Mijndagelijksbrood
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 14:03

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Mijndagelijksbrood »

Beste Pierre,

Fijn dat je een passende spiraalhaak hebt gevonden. Ik geloof dat ik heel erg geboft heb met mijn aanschaf, want heb er bij een onderdelenwinkel € 19.95 voor betaald ;-)! Ik heb niet het idee dat mijn machine het extra zwaar heeft met deze deeghaak, maar dat zegt niets over jouw apparaat. Dat zal ook afhangen van het vermogen van de motor van je machine.

Groet,
Antoinette
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Pierre Ferson »

het ging er mij vooral om of je een verschil had gemerk

mijn spiraalhaak is duurder omdat ik een grotere mengkom heb en dus ook een grotere haak
de mengkom is 6,7L

mijn machiene is 900 W het had beter een model zwaarder geweest, maat ik moet het erme doen
Laatst gewijzigd door Pierre Ferson op do 06 jul 2017, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Pierre Ferson »

heeft er iemand ervaring met de kneedhaken van de Kewood Kooking Chef, deze heeft er twee verschillende
micchien had één hiervan ook een oplossing kunnen biedden
je kan aan de afbeeldingen moeilijk zien hoe ze juist ontworpen zijn en zeker niet hoe ze werken
ook de fitting en de draairichting of de maat tenopzichte van de andere machienes met 6,7L mengkom zijn voor mij onbekend
Gebruikersavatar
Mijndagelijksbrood
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 14:03

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Mijndagelijksbrood »

Beste Pierre,

Ik dacht dat dit antwoord duidelijk was: ik heb niet het idee dat mijn machine het extra zwaar heeft met deze deeghaak?! Weet niet wat je anders voor verschil bedoelt? Ik merk in elk geval dat het deeg beter gekneed wordt dan met de deeghaak die bij de machine werd geleverd en daar was het mij om te doen. Mijn machine heeft een vermogen van 1400 W en is dus wel wat krachtiger.

Groet,
Antoinette
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Pierre Ferson »

inderdaad op zo een krachtige machine zul je natuurlijk geen verschil merken
bij de inspanning die hij moest doen bij de oude deeghaak en de spiraalhaak

bij mij heeft de oude haak alsfof hij schrik kreeg plots eens goed werk geleverd (langer op lage minimum en iets minder snel doorkneden (stand 1 min 3 puntjes of het 5de puntje boven het minimum) en voldoende vochtig houden
maar ik verwacht binnenkort de spiraalhaak
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Pierre Ferson »

een beetje tegenslag met de levering gehad
er was 2x een verkeerd onderdeel naar de Belgische invoerder gestuurd waardoor ik 3 maanden op mijn spiraalhaak heb gewacht

maar het wachten werd beloond
uiteindelijke kostprijs voor de de Kernwood spiraalhaak voor de ChefXL Titanium KVL8320S
was geen 39,99€ maar slechts 18.50€
en hij kneed geweldig goed

de Kenwood van maar 900 Watt kan mijn deeg van 2 broden met afgebakken gewicht van 1 kg goed aan
totaal deeggewicht varieert van broodsoort tussen 2300 gr. en 2400 gr.

ik ben een tevreden man :DB2:
Gebruikersavatar
Mijndagelijksbrood
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 14:03

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Mijndagelijksbrood »

Dag Pierre,

Dat is goed nieuws, fijn dat je geduld beloond is!
Mooie prijs ook voor een echte Kenwood deeghaak :D .
Gelukkig wordt deze nu standaard bij de nieuwe(re) machines geleverd, da's wel een vooruitgang.

Groeten,
Antoinette
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Re: Spiraalvormige haak voor Kenwood Chef

Bericht door Pierre Ferson »

Ik hen nu wel mijn recepten van de broden moeten aanpassen, deze haak vraagt om meer water, zowat 3%
Na deze aanpassing n men te lichte Kenwood het deeg voor 2 broden van 1000 gram aan
Nu ben ik overgestapt op broden van 900 g
Ik heb sinds de aanschaf van een nieuwe keuken een steambake oven met gaatjes rooster dus nu weer alle recepten bijwerken
Deze oven heeft in de boden een schotelvormige uitholling waar een beetje water in moet voor het opwarmen, onder die uitholling zit een extra verwarmingselement die dan voor stoom zorgt (de even is dan op 8 minuten voorverwarmd) als het water verdampt is moet ik die functie uitzetten
Dit zorg voor een overnrijs van zeker 3 cm.
Plaats reactie