Broodbakforum

HET forum voor enthousiaste thuisbakkers

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Door Motormuis
Afbeelding
Weer begonnen. Eerste probeersel. Nu nog in de oven, in de toekomst wil ik graag brood bakken in de Big Green Egg.
Het ruikt in ieder geval goed.

Groetjes Lidy.
BakkerGerrit liked this
Door Levinebaktbrood
Ze zien er een beetje plat uit. Te lang laten rijzen?
Door Molenbroodje
Je had trek zo te zien :rofl2:
Door Motormuis
En dan zijn in ieder geval de kleine broodjes klaarAfbeelding
En is geen tijd om te wachten. Het ruikt zo lekker. AfbeeldingAfbeelding
Inmiddels ook het grote brood uit de oven. Afbeelding

Groetjes Lidy.
Door bakplaat
Prachtig om te zien, zoals die twee kleintjes van jouw brood zitten te genieten Lidy. :G :2th:

Alleen het opmaken/vormen van je laatste Busbrood had wat beter gekund, dit is wat scheef...Het vorige (7 maart) ziet er wel helemaal correct uit.
Door Motormuis
Tja dat heb je met van die bereidwillige handjes. Af en toe helpen ze je van de wal in de sloot. Maar het brood smaakte even goed.
En als jezelf brood heb gebakken is het dubbel lekker.

Groetjes Lidy.
Door Motormuis
Weliswaar niet gebakken, maar het smaakt zo lekker op vers brood. Afbeelding
Nu bezig met de boter. Nostalgie! Ik heb die lammetjes vroeger wat gemaakt.
Afbeelding

Groetjes Lidy.
Door bakplaat
Mooi brood gebakken Lidy :2th:
En... die Boterlammetjes staan zo gezellig bij het Paasontbijt.
Door Bioloogje
Wat een gezellige foto's allemaal. Tegen zulke glunderende koppies kan niets op! En je brood ziet er heerlijk uit, Lidy!
Door StefanDijle
Oh leuk!

wat is dat voor een deeg? Zoete sandwiches met melk veronderstel ik?

Groetjes
Stefan
Door Koos de bakker
Ziet er goed uit. Bewijst toch maar weer dat een big green egg veelzijdig is.
Door CarlaB
Wij hebben een BGE. Ik weet dat je er prima brood op kunt bakken maar ik ken de spelregels nog niet. Wil je me misschien wat basistips geven zodat ik met mijn deegjes de overstap eens kan wagen naar een experiment met ons ‘ei’?
Door Motormuis
Het is niet zo moeilijk hoor. Als ik ga bakken leg ik de conveggtor erin, daarbovenop het rooster en dan de pizzasteen.
Voor een brood. Eem ik gewoon het normale recept en zet het in het ei. Mijn ervaring is dat mijn brood in het ei net iets meer tijd nodig heeft.
Voor appeltaart gebruik ik ook in de oven altijd 50% bloem en 50% zelfrijzend bakmeel. Ook voor appeltaart tel ik 5 minuten bij de baktijd op.
Maar als je vragen hebt mag je ze altijd stellen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Door CarlaB
CarlaB schreef:Dank je, vragen zullen er vast komen denk ik Afbeelding
Gelukt Afbeelding!
IMG_1560.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door CarlaB
Prima broodje en er zit toch een ‘maartje’ bij namelijk de bijsmaak van rook wat ik toch wel erg wennen vind. Is dit euvel op te vangen door bijvoorbeeld een smakelijk (appel of whisky) rookhout toe te voegen aan het vuur? Heb jij daar ervaring mee bij het broodbakken?
Door Motormuis
Wij vinden de rooksmaak dan nog sterker. Maar ik houd wel van dat vleugje rooksmaak, anders kan ik net zo goed in de oven bakken. Het hangt ook af van de soort houtskool waar je mee werkt. Wij gebruiken altijd de Dammers.

Groetjes Lidy.
Door CarlaB
Motormuis schreef:Wij vinden de rooksmaak dan nog sterker. Maar ik houd wel van dat vleugje rooksmaak, anders kan ik net zo goed in de oven bakken. AfbeeldingHet hangt ook af van de soort houtskool waar je mee werkt. Wij gebruiken altijd de Dammers.

Groetjes Lidy.
Weer je, je hebt een rooksmaak van rookhout en dat is meestal lekker. Mijn brood had echt de smaak van iets uit een bakkerij waar een brand had gewoed. Het type rooksmaak wat je liever niet proeft in wat je eet. Geen idee hoe ik t kan voorkomen (want bij vlees en groenten van een BGE doet zich dit gelukkig nooit voor). Misschien toch kijken naar de houtskool die we gebruiken? Meestal van BGE eigen merk, Fire Up of Marabu.
mijn gebakken brood.

rik ben je van mening dat mijn busbrood een plak[…]

Project desem

Zo,Ben gestart met het tot leven wekken van de mic[…]

De hoeveelheid gist is geen absoluut getal. Je k[…]

Bepalen van kneed werkwijze

Voor degen met heel hoge hydratatie is S&F ei[…]