Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marielle
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 mei 2018, 12:44

Voorstellen

Bericht door Marielle »

Dag allemaal, ik ben Mariëlle en heb al een tijd een BBM. Ik heb hem lang niet gebruikt maar door veranderingen in onze manier van leven ben ik zelf weer brood gaan bakken.
Ik heb reuma en veel last van mijn handen dus handmatig kneden is lastig voor mij.

Ik zou graag een lekker desembrood willen bakken zonder dat ik veel met de hand hoef te doen. Na hier het een en ander over gelezen te hebben krijg ik steeds meer de indruk dat met desem werken veel lastiger is dan met gist en dat desem en een BBM niet echt geschikt zijn voor elkaar.

Ik hoop hier veel te leren :D
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Voorstellen

Bericht door Bioloogje »

Welkom Mariëlle op dit fijne forum. Je zult merken dat er meer wegen naar een goed desembrood leiden dan kneden alleen!
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom :G.

De rijstijden van desembrood zijn veel langer dan voor gistbrood en daarom is de combi desembrood en bbm niet ideaal. Je kunt altijd een klein beetje gist toevoegen om de rijstijden te verkorten.

Je kunt trouwens prachtig desembrood bakken zonder het deeg echt te kneden. Door alleen het deeg een aantal keren te vouwen tijdens de bulkrijs kan je ook prachtig brood krijgen. Je moet er alleen wel de tijd voor nemen.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Marielle
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 mei 2018, 12:44

Re: Voorstellen

Bericht door Marielle »

Dank jullie wel voor het welkom en de tips. Voor nu zijn we even erg druk met de nieuwe moestuin van onze dochter maar daarna ga ik me eens goed inlezen en aan de slag.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom Mariëlle!
Plaats reactie