- ma 02 apr 2018, 07:42
Toch maar eens een onderwerp aangemaakt voor mijn baksels. Meeste dingen die ik bak zijn vrij standaard maar af en toe maak ik wels eens wat "speciaals"
. Zoals dit weekend een paas brood. Het is gebaseerd op de Colomba Pasquale een Italiaanse paas brood. Eigenlijk moet het in de vorm van een duif gemaakt worden en is daarvoor een speciale mal nodig. Maarja die had ik niet en ik had ook geen tijd om die te kopen. Ik betwijfel trouwens of die hier zelfs te koop is.
Het recept is voor een zoet gist deeg en zou men gewone bloem moeten gebruiken. Ik heb echter sterke bloem gebruikt, Dat zal wel de reden zijn dat het brood zo groot geworden is. Ook de vorm die ik had was eigenlijk te klein maar door een rand van bakpapier te maken kon ik de vorm wat verhogen
Easter bread 3
Easter bread 5
Het brood is erg luchtig geworden. De smaak is niet te zoet en de korst van amandel is erg knapperig
Groetjes,
Willem

Het recept is voor een zoet gist deeg en zou men gewone bloem moeten gebruiken. Ik heb echter sterke bloem gebruikt, Dat zal wel de reden zijn dat het brood zo groot geworden is. Ook de vorm die ik had was eigenlijk te klein maar door een rand van bakpapier te maken kon ik de vorm wat verhogen

Het brood is erg luchtig geworden. De smaak is niet te zoet en de korst van amandel is erg knapperig

Groetjes,
Willem