Nogmaals voorstellen :-)

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen77
Chef stoffer en blik
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 00:57

Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door Koen77 »

Hi allen,

Ik heb me een hele tijd geleden wel eens voorgesteld, maar merk dat ik niet de meest actieve forummert ben dus stel ik met gewoon nog een keertje voor :-) Mijn naam is Koen, ik woon in Voorburg en bak graag brood. Zo graag dat ik ondertussen voor de halve buurt bak, ideaal excuus om zoveel mogelijk te bakken. Vandaag nog heb ik 4 volkoren desembroden, 4 licht volkoren pitjes broden, 4 witte broden en een sinaasappel cranberry brood.

Ik bak in een gewone hete lucht oven waar op twee bakplaten ongeglazuurde terracotta tegels liggen. Genoeg voor 4 vloerbroden per ronde, of 6-8 zoete broodjes die ik meestal in aluminium blikjes doe. Ik wil wel naar een Rofco, maar voorlopig bak ik daar nog net iets te weinig voor.

Groeten!
Koen
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door papagena »

Welkom Koen,

Handig dat je je nog een keer voorstelt!
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door Anna »

Welkom terug Koen!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom terug Koen. Als je een keer in een Rofco wil bakken dan ben je van harte welkom (je woont in dezelfde plaats).
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Koen77
Chef stoffer en blik
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 00:57

Re: Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door Koen77 »

Hoi Levine, dank voor het aanbod! Ik heb ooit eens gebakken in jouw Rofco, toen je nog workshops thuis gaf (lang lang gelee :-D). Ik heb ondertussen ookeen houtoven in de tuin gebouwd, dus als het weer het toelaat bak ik daarin :-)
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Re: Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door Pomponnetje »

Hallo koen
Wat is te weinig bakken voor een Rofco?? Mijn gezin bestaat uit 3 personen, geen van allen grote eters, en ik bak gemiddeld één keer om de twee weken wanneer mijn voorraad brood van 9 stuks van 500 gram op is. Soms bak ik vaker als ik bevoordeeld een voorraadje sandwiches wil of zo, maar zo vaak gebeurt dat niet. Evenwel ben ik heel blij met de Rofco b20 en heb ik er nog steeds geen spijt van.
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door Koos de bakker »

Koen77 schreef:Hoi Levine, dank voor het aanbod! Ik heb ooit eens gebakken in jouw Rofco, toen je nog workshops thuis gaf (lang lang gelee :-D). Ik heb ondertussen ookeen houtoven in de tuin gebouwd, dus als het weer het toelaat bak ik daarin :-)
Ha, nog een houtoven bakker. Heb je foto's van jouw houtoven? Ik ben beniewd naar je resultaten.
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
Koen77
Chef stoffer en blik
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 00:57

Re: Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door Koen77 »

Hoi Koos,

Ik heb even geen plek op het internet waar ik foto's kwijt kan (ik post nooit foto's online). Tis een simpele leem oven op een houten frame, behalve de leem (ik zit helaas op zandgrond) allemaal gerecycleerde spullen, dus eigenlijk is 'tie niet om aan tie zien... Bakken gaat goed, hoewel de koepel niet geïsoleerd is, dus na één ronde is de warmte daar wel weg. En, ik denk dat ik iets te weinig zand gebruikt heb, want ik heb een grote barst erin. Maakt voor het functioneren niet heel veel uit, maar al met al denk ik dat ik 'm volgend jaar voorjaar/zomer gewoon nog een keer maak, en dan nog iets groter en met een isolatielaag over de koepel . Dat is het leuke van leem, je kan er op een dag of twee een oven mee bouwen :-)

Groeten,
Koen
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Nogmaals voorstellen :-)

Bericht door lekkermelig »

Leuk Koen, ik heb hier ook een klei oven. Die kan je best isoleren, maar net wat minder goed dan een steenoven
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie