aankoop Kitchen Aid

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Griet
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 17:23

aankoop Kitchen Aid

Bericht door Griet »

ik ben van plan om een Kitchen Aid te kopen van 6,9 liter.
Er zijn 3 soorten: Heavy Duty, Professional, Artisan Mixer. Welke geniet jullie voorkeur?
Bijkomend vraagje: kan je in deze grote kom ook een kleine hoeveelheid verwerken of altijd de grote hoeveelheid?
alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Eef
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 12:22

Re: aankoop Kitchen Aid

Bericht door Eef »

Ik heb zelf sinds 1.½ jaar een KA ksm7580 en bevalt tot op heden prima, ik bak meestal 2x pw en max 1kg bloem per keer. Mijn zus heeft sinds kort de Maxima die Levine heeft getest , nog niet veel ervaring ermee, maar is in ieder geval aanzienlijk stiller. En kost de helft van de KA.Voor je gaat kopen zou ik eerst de testen van Levine even lezen, het is tenslotte een heel bedrag .
Gebruikersavatar
Gebaxke
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 10:57

Re: aankoop Kitchen Aid

Bericht door Gebaxke »

Zelf heb ik al een tijd de heavy duty, ik kneed een deeg met 1200 gram meel en 720-1020 ml water dat trekt ie prima met een stevige spiraalhaak. Volgens het boekje kun je tot iets meer dan 2 kg meel gaan dat is toch al gauw 3- 3,5 kg deeg.

De lichtere versie heeft standaard geen spiraalhaak en kan minder deeg aan.
Voor de heavy duty heb ik deze artisan gehad, prima kwaliteit ook, maar dus voor wat minder deeg per keer.
Een spiraalhaak heb ik hier voor gekocht, dat is niet origineel en het is niet goed voor deze machine.
Gebruikersavatar
StefanDijle
Deegkneder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 19:14

Re: aankoop Kitchen Aid

Bericht door StefanDijle »

Hoi,

bedenk wel, dat de KA en Maxima niet te vergelijken zijn. De Maxima is een pure kneder de KA is een keukenrobot die ook goed kan kneden, toch de heavy duty. Wat je nodig hebt moet je weten. Er zijn ook nog andere keukenrobots die goed kneden. De ankasrum assistent b.v. Ik hoor, dat je vooral wou weten of weinig deeg gaat. Normal zegt men, dat 10% van het max een minimum is. Dat werkt voor de assistent zeker goed.

Groetjes
S
Je wilt weten wat ik onlangs uit de oven heb gehaald? Kijk eens daar: https://echtbrood.wordpress.com
Plaats reactie