Broodbakforum

HET forum voor enthousiaste thuisbakkers

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Hoi,

Tsja.... gebak... kan dat hier in dit topic of moet daar een apart koek, cake, taart topic voor worden aangemaakt?
Ik bak niet meer zo vaak zoetigheden dus zal jullie er niet mee lastig vallen!

Ik heb een "rare gewoonte" namelijk dat als de jongens van "m'n" voetbalteam winnen wil ik nog wel eens op zelf gebakken taart of koekjes trakteren. Dat is begonnen in een jaar dat de mannekes (9-11jr) het wat minder goed deden.
Het volgende seizoen deden ze het stukken beter dus was er bijna elke week taart. En het leuke was dat de ouders spontaan mee deden, dan bakte de een wat, dan de ander... :G
Was een erg leuke en gezellige periode voor jeugd en ouders!

Ondertussen is het een team JO-13 (jongeren onder 13) geworden, vroeger heette dat de D-tjes.
Dit jaar doen ze het redelijk goed dus had ik ze weer eens taart beloofd.
Vandaag een oreotaart en een stroopwafeltaart gemaakt, alles zonder te bakken :G
Oreotaart.jpg
Oreotaart
Stroopwafeltaart.jpg
Stroopwafeltaart

De oreotaart is een klassieker hier in huis, die vind iedereen lekker... :2th: :kwijl:
De stroopwafeltaart is nieuw dus kan niet zeggen of die in de smaak gaat vallen.
Zelf heb ik natuurlijk geproefd door af en toe te proeven tijdens het maken.
Tsja.... dat belooft een succes te worden, al zeg ik het zelf... :kwijl:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Op eerste Paasdag een Levientje met spijs gebakken.
Het was lekker :G
LevientjeMetSpijs-.jpg
Ik ken dit brood niet Han, maar 't ziet er mooi en lekker uit. :2th: :G
Jaaaa... sind lange tijd weer eens gebakken.
Gisteren een poolish gemaakt van tarwe, water, (oude) gist en een theelepeltje suiker.
Vanmorgen afgemaakt met tarwebloem, zout, citroensap en een beetje olijfolie.

Resultaat is lekker :D

Afbeelding
Net uit de oven

Afbeelding
Even proeven nadat het afgekoeld is
Anna liked this
Prachtig Han :2th: ...Een verloren gewaand baktalent is herrezen. :G
Jaaa... weer twee broden gebakken. Zelfde recept als vorige week omdat het makkelijk en lekker is ;)
Ben blij met het resultaat want ik had even niet goed opgelet met de rijsmandjes.
Dat zijn mandjes van geperst papier welke bevochtigt moeten worden voordat ze met bloem worden bestrooid.
Dus netjes bevochtigd maar (achteraf) te weinig bebloemd waardoor de degen vast bleven zitten toen ik ze op het bakblik wilde storten. M.a.w. de hele opmaak was voor niets... :oops:

Heb het deeg er uit moeten trekken, opnieuw gevormd en meteen op de bakplaat gelegd en ingesneden.
In eerste instantie zakte het wat uit en verwachte ik dat het platte broden zouden worden...
Gelukkig heeft de ovenrijs veel goed gemaakt :G

Net uit de oven afkoelen...
Broden_24-3(1).jpg

Nog een klein beetje warm met de lunch :)
Broden_24-3(2).jpg

Ziet er lekker uit! Goed om te horen dat pech met […]

Brood van Miepj

Ik heb dit deeg (allebei hetzelfde) als volgt late[…]

Brood van Gerrit

TARWEBROOD MET MAANZAAD http://a68.tinypic.com[…]

Ik stel me even voor

Ik ben over een aantal weken begonnen aan een reek[…]