Foutje in de broodbijbel

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Victory
Gaat de goede kant op

Foutje in de broodbijbel

Bericht door Victory » wo 09 sep 2020, 00:00

Hallo,

Afgelopen weekend ging ik een uienkruier maken. (Blz. 228 broodbijbel) in de aanwijzingen vond ik de zin "Voeg de boter in etappes toe." Maar in de ingrediëntenlijst was geen boter te bekennen. Ik heb mij uiteindelijk aan de ingrediëntenlijst gehouden en werkelijk een zalige uienkruier gebakken :thumbup:

Aangezien het toch echt niet klopte heb ik een mailtje naar de uitgever gestuurd met de vraag wat de drukfout was.. dat zinnetje of het gebrek aan boter bij de ingrediënten.
Vandaag kreeg ik keurig een respons dat bovengenoemd zinnetje fout is en er geen boter in het deeg hoort. In een nieuwe druk zullen ze het veranderen 😉.

Nu hoef jij je niet meer af te vragen waar de boter is😉😇
Kenwood multione
Domino mix 5 spiraalkneder

Mijn doel: vele soorten brood uitproberen.

RedYssel
Deegkneder

Re: Foutje in de broodbijbel

Bericht door RedYssel » do 10 sep 2020, 22:33

Oeh netjes ;)!. Ik heb dat boek ook ik zal is kijken of ik dit ook kan vinde !.

Gr red!

Anke
Chef stoffer en blik

Bericht door Anke » vr 11 sep 2020, 08:11

Ik heb de zin over het toevoegen van de boter doorgestreept.
Bedankt voor het doorgeven.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Victory
Gaat de goede kant op

Bericht door Victory » vr 25 sep 2020, 13:32

Victory schreef:
wo 09 sep 2020, 00:00
Hallo,

Afgelopen weekend ging ik een uienkruier maken. (Blz. 228 broodbijbel) in de aanwijzingen vond ik de zin "Voeg de boter in etappes toe." Maar in de ingrediëntenlijst was geen boter te bekennen. Ik heb mij uiteindelijk aan de ingrediëntenlijst gehouden en werkelijk een zalige uienkruier gebakken :thumbup:

Aangezien het toch echt niet klopte heb ik een mailtje naar de uitgever gestuurd met de vraag wat de drukfout was.. dat zinnetje of het gebrek aan boter bij de ingrediënten.
Vandaag kreeg ik keurig een respons dat bovengenoemd zinnetje fout is en er geen boter in het deeg hoort. In een nieuwe druk zullen ze het veranderen 😉.

Nu hoef jij je niet meer af te vragen waar de boter is😉😇
Inmiddels ook ontdekt dat bij pompoenpittenbrood er geen zout bij de ingrediënten staat. 8 gram zout toevoegen en het probleem is opgelost!
Kenwood multione
Domino mix 5 spiraalkneder

Mijn doel: vele soorten brood uitproberen.

Plaats reactie