Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Over brood (en banket) bakken zou je boeken vol kunnen schrijven. En dat gebeurt dus ook.
Hier vind je verschillende boeken over de edele bakkunsten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Badger352
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 sep 2021, 10:45

Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Badger352 »

Hallo,

Tijdens mijn omzwervingen op het internet kwam ik het boek Italian Bakery van Gennaro Contaldo tegen. Nu weet ik inmiddels beter dan amazon boeken reviews te geloven.... de meeste kookboek reviews lijken geschreven te worden voordat er ook maar een recept geprobeerd is. Dus ik vroeg me af of iemand hier dit boek kent en of een het een aanrader is?
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Victory »

Dit is een chef-kok die een boek geschreven heeft 😉. Google maar eens op zijn naam.

Ik moet eerlijk zeggen voordat ik dat boek zou kopen zou ik er wel doorheen willen kunnen bladeren. Gewoon om te weten of het voor mij een toevoeging is. Anders via bol bestellen en terug sturen als het niets is toch😉
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Badger352
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 sep 2021, 10:45

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Badger352 »

Hoi Victory,

Ik weet wie hij is, maar hij is volgens de toelichting bij het boek ook opgegroeid in een bakkerij. En het een sluit het ander niet uit, talent is helaas niet evenredig verdeeld..... :lol:
Kopen en terugsturen heb ik aan gedacht, maar ja je weet pas of een boek echt goed is als je er wat recepten uit geprobeerd hebt en dan ben ik het terugstuur stadium voorbij. Kookboeken kan ik redelijk beoordelen voordat ik mijn vette vingers in de keuken erin plant, maar als newby broodbakker is dat anders en moet ik voorlopig nog vertrouwen op een goed recept. Ik heb inmiddels "Brood uit eigen oven" en heb hier al lekker brood uit gemaakt en ben nu Bread Baker's Apprentice aan het lezen, maar een Italiaans boek erbij leek me leuk voor de afwisseling.
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Victory »

Als je een boek zoekt met brood recepten uit meerdere landen kun je ook de broodbijbel aanschaffen. Daar staan buiten de standaard brood recepten ook luxe broden, bolletjes, Duitse, Italiaanse, Franse en nog wat andere recepten in. Overigens mist in mijn druk af en toe wel het zout 🥴 er is een draadje hier waar we de foutjes noteren 😉
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Vitamine C »

Of Bread van hamelmann. Heb je meteen een goed boek :)

Blijf fan van dat boek.
Gebruikersavatar
Badger352
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 sep 2021, 10:45

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Badger352 »

Vitamine C schreef: za 30 okt 2021, 09:09 Of Bread van hamelmann. Heb je meteen een goed boek :)

Blijf fan van dat boek.
Die staat op mijn later-als-ik-groot-ben verlanglijstje :lol:
Ik begreep uit de reviews dat dit niet echt een boek was om mee te beginnen.
Gebruikersavatar
Badger352
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 sep 2021, 10:45

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Badger352 »

Victory schreef: vr 29 okt 2021, 20:20 Als je een boek zoekt met brood recepten uit meerdere landen kun je ook de broodbijbel aanschaffen. Daar staan buiten de standaard brood recepten ook luxe broden, bolletjes, Duitse, Italiaanse, Franse en nog wat andere recepten in. Overigens mist in mijn druk af en toe wel het zout 🥴 er is een draadje hier waar we de foutjes noteren 😉
Bedankt voor de tip, ik zal deze eens opzoeken. Ik heb dit boek niet verder bekeken, omdat ik reviews zag m.b.t. de fouten in recepten. Als het alleen zout is dan kan ik dat er wel bij verzinnen.
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Victory »

Over het algemeen kloppen de recepten wel. Ik heb ook wel een mailtje naar de drukkerij gestuurd met fouten die ik tegen kwam. Dus wellicht in de 3e druk minder fouten. Ik vind het overigens wel slordig dat ze het zout vergeten of in de beschrijving dingen zetten die gewoon niet in het recept horen. Maar dat gaat vooralsnog niet over vreselijk veel recepten. Er staan gigantisch veel recepten in dus procentueel zal het maar om een paar procent gaan. De recepten die ik inmiddels gebakken heb maken dat ik hem zeer zeker aanraad. Zeker met jouw wens om eens over de grens te bakken🙂
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Levinebaktbrood »

En, het is maar een ideetje :D, je kunt ook mijn broodbakboeken kopen. Ik heb er 3 geschreven :). Kan je voorlopig ook vooruit.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Badger352
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 sep 2021, 10:45

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Badger352 »

Levinebaktbrood schreef: za 06 nov 2021, 02:21 En, het is maar een ideetje :D, je kunt ook mijn broodbakboeken kopen. Ik heb er 3 geschreven :). Kan je voorlopig ook vooruit.
Mijn eerst boek was "Brood uit eigen oven" :lol: en het is een heel fijn boek!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Italian Bakery van Gennaro Contaldo aanrader?

Bericht door Levinebaktbrood »

:D :D :thumbup:
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie