Kenwood BM 350

Voor vragen over waarom brood niet geworden is zoals je had gewild, niet gerezen of misvormd etc. Je bloopers mogen hier ook bij.
Plaats reactie
Delightz
Stofhapper

Kenwood BM 350

Bericht door Delightz »

Omdat ik op een eerder bericht geen enkele reactie kreeg, probeer ik het nog eens. Sinds enkele jaren bak ik gistbroden in de BM350 broodbakmachine van Kenwood, die ik tweedehands heb gekocht. Al zet ik de instelling op donker, de bovenste helft van het brood blijft altijd licht van kleur. Van een korst kun je nauwelijks spreken en het brood is daarom lastig te snijden. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Het lijkt alsof de warmte niet goed verdeeld wordt.
Victory
Warme bakker

Re: Kenwood BM 350

Bericht door Victory »

Dit hoort bij BBM brood dat de bovenkant lichter is. De hitte komt van onder je bakblik. Ik laat in mijn Panasonic mijn brood nog wel eens langer zitten dan krijg je ook in het algeheel een knapperiger korst. Irriteert je je hier te veel aan dan zou ik overgaan op kneden in je BBM en bakken in de oven.

De nieuwe Panasonic BBM heeft het element iets hoger in de machine gezet. Daar kan je nu onder wel schoon maken.
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Delightz
Stofhapper

Bericht door Delightz »

Hi Victory,
Dank voor je uitleg. Laat je het brood langer in de machine na het bakken en zo ja hoe lang ongeveer?
Groetjes, Tirza
Victory
Warme bakker

Bericht door Victory »

Mijn Panasonic houdt mijn brood tot een uur nog warm, daarna stopt hij een begint wat condens vorming. Daarom wordt mijn korst dus ook wat steviger. Kijk even naar de instellingen van jouw machine of probeer uit wat werkt in jouw machine. De bovenkant blijft dus altijd bleker.
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
PepsiCan
Stofhapper

Bericht door PepsiCan »

Je BM350 houd je brood nog een uur warm. Maar de korst wordt het bruinst waar het deeg het bakblik raakt. Hoort bij een BBM. Verder je brood pas gaan snijden wanneer het ver is afgekoeld. Anders trek je met je broodmes alles aan diggelen.
Plaats reactie