Hi allemaal,
Mijn eerste post op dit forum! Altijd simpel beginnen dus daarom een eenvoudige vraag. Ik zoek een oventhermometer die snel reageert. Eentje die bedoeld is om in de oven te staan/hangen. Dus geen Laserthermometer.
Ik heb er nu twee (zie foto.) De linker reageert traag. De rechter reageert snel en registreert een hogere temperatuur (ook hoger dan de themokoppel van mijn oven). Ik heb ze pas één keer samen in actie gezien, dus ik kan nog niet zeggen welke het meest precies is.
Ik zie in webwinkels voornamelijk dit soort oventhermometers. Is er een alternatief dat snel en accuraat is? Deze 2 van mij lijken +/_12 graden Celsius te verschillen, wat natuurlijk best veel is. Ik wil er niet meer dan €25,- voor uitgeven. Ok, vooruit, misschien iets meer dan. Maar niet veel.
Wie o wie?
thx
Aroma
Goeie oventhermometer
- Aroma
- Chef stoffer en blik
- bakplaat
- Meesterbakker
- Contacteer:
Re: Goeie oventhermometer
Ik heb mijn oventhermometer jaren geleden bij IKEA gekocht... https://www.ikea.com/nl/nl/p/fantast-ba ... -20103016/
Deze is in te stellen in graden Celsius en Fahrenheit en is tevens voorzien van een timerfunctie. Voldoet uitstekend en is zeer nauwkeurig
Deze is in te stellen in graden Celsius en Fahrenheit en is tevens voorzien van een timerfunctie. Voldoet uitstekend en is zeer nauwkeurig
___________________________________________________________________________________________________________
Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...
Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...
Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
- Aroma
- Chef stoffer en blik
Re: Goeie oventhermometer
Hoi Bakplaat, wat super zeg! Deze ga ik zeker aanschaffen. Met onze nieuwe oven werkt dit wel (met het snoer tussen de deur.)
Als kerntemperatuur thermometer lijkt het me ook erg handig om van te leren. Ik ben er al achter gekomen dat de baktijd in een Dutch oven korter is. Met mijn huidige kerntemperatuurmeter moet ik daar de ovendeur even voor open doen. Op zich ook geen ramp want dan kan de laatste stoom nog even eruit..
Bedankt nogmaals! Deze ga ik kopen
Als kerntemperatuur thermometer lijkt het me ook erg handig om van te leren. Ik ben er al achter gekomen dat de baktijd in een Dutch oven korter is. Met mijn huidige kerntemperatuurmeter moet ik daar de ovendeur even voor open doen. Op zich ook geen ramp want dan kan de laatste stoom nog even eruit..
Bedankt nogmaals! Deze ga ik kopen