Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik niets ( 1 post ) tegen van een Leventi oven.
Is hier een reden voor ?
Lijken mij toch zeer geschikt voor het brood bakken.
Iemand die hier mee bakt ?
Leventi oven
- De Broodvirtuoos
- Deegroller
Re: Leventi oven
Leventi is een professionele (hetelucht) oven. Aanschafprijs begint bij ca. € 2500,-. Werkt over het algemeen op krachtstroom. Prima oven voor o.a. getoerd gerezen degen, die daarin zelf nog mooier bakken, dan in een conventionele oven.
Echter, wil je een brood op een stenen ovenvloer bakken, zoals de meeste forummers hier willen, dan is een Leventi een niet voor de hand liggende 1e keuze.
Een Rofcootje is misschien dan gelijk in aanschafprijs als een Leventi, maar is wel veelzijdiger dan een Leventi en werkt op 230V.
Echter, wil je een brood op een stenen ovenvloer bakken, zoals de meeste forummers hier willen, dan is een Leventi een niet voor de hand liggende 1e keuze.
Een Rofcootje is misschien dan gelijk in aanschafprijs als een Leventi, maar is wel veelzijdiger dan een Leventi en werkt op 230V.
Gerezen brood is geprezen brood.
Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
- Boxem
- Stofhapper
Oké
Duidelijk!
Ben momenteel bezig een nieuwe Brouwerij te bouwen, zodra deze klaar is wordt de oude Brouwerij ruimte ingericht als Bakkerij.
Dit wordt niet eerder als volgend jaar.
Aangezien mijn bakker er mee gestopt is wil ik nu alvast mijn eigen brood gaan bakken.
Hiervoor heb ik een oven gekocht die nu nog in de oude Brouwerij past.
Hier wil ik mijn dagelijks brood in bakken.
Zou wekelijks zo’n 3 broden zijn , normaal wit en bruin brood.
Als de nieuwe Bakkerij ingericht gaat worden kunnen we dan kijken wat voor oven ik nodig ben.
Voorlopig ga ik dus proberen te bakken in een Leventi Bakermat Mastermind ( 230v )
Duidelijk!
Ben momenteel bezig een nieuwe Brouwerij te bouwen, zodra deze klaar is wordt de oude Brouwerij ruimte ingericht als Bakkerij.
Dit wordt niet eerder als volgend jaar.
Aangezien mijn bakker er mee gestopt is wil ik nu alvast mijn eigen brood gaan bakken.
Hiervoor heb ik een oven gekocht die nu nog in de oude Brouwerij past.
Hier wil ik mijn dagelijks brood in bakken.
Zou wekelijks zo’n 3 broden zijn , normaal wit en bruin brood.
Als de nieuwe Bakkerij ingericht gaat worden kunnen we dan kijken wat voor oven ik nodig ben.
Voorlopig ga ik dus proberen te bakken in een Leventi Bakermat Mastermind ( 230v )
- De Broodvirtuoos
- Deegroller
Mocht je dan een andere oven willen kopen, dan is een Rofco voor 3 broden per week een iets te dure aanschaf.
Snuffel dan eens bij www.bakkerijwereld.com
Bakken zeker net zo goed als een Rocco, neemt minder plaats in, en ook op een stenen vloer bakken kan.
Succes met de verb(r)ouwerij.
Snuffel dan eens bij www.bakkerijwereld.com
Bakken zeker net zo goed als een Rocco, neemt minder plaats in, en ook op een stenen vloer bakken kan.
Succes met de verb(r)ouwerij.
Gerezen brood is geprezen brood.