Ik stel me even voor

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
RonnyD
Stofhapper

Ik stel me even voor

Bericht door RonnyD »

Ik ben Ronny, ben ondertussen enkele jaren gepensioneerd en heb een passie voor heel veel dingen, één er van zijn oude technieken uit de keuken, mensen deden het vroeger allemaal zonder koelkast, zonder vriezer, zonder microgolf. Ze maakten kaas, weckten groenten en vlees, rrokten en pekelden, fermenteerden, kortom, alles als het maar langer lekker bleef. Dat is nu één van de dingen die ik graag doe. Verder ben ik gepassioneerd door hout, werkte lange tijd in de meubelmakerij, heb mijn eigen bluesband, mede-onderhoud als vrijwilliger een moestuin, kkokte jarenlang met mensen met een beperking, ben eigenlijk met duizend dingen bezig. Maar dat wil niet zeggen dat ik in alles een kei ben, dat kan ook niet en wil ik ook niet, ik wil het gewoon allemaal gedaan hebben en het doorgeven aan wie het wil weten.
Bantam
Deegroller
Contacteer:

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Bantam »

Welkom op dit forum.
Je schrijft: "Maar dat wil niet zeggen dat ik in alles een kei ben, dat kan ook niet en wil ik ook niet, ik wil het gewoon allemaal gedaan hebben en het doorgeven aan wie het wil weten."
Ludwig van Beethoven zei: "Een valse noot zingen is onbelangrijk, maar zingen zonder passie is onvergeeflijk." ;)
""" WATER + DESEM + BLOEM + TIJD + BROODBAKFORUM """
Andrevisser1951
Stofhapper

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Andrevisser1951 »

Ik ben Andre Visser uit Nederhorst den Berg. Ik heb een bbm aangeschaft, altijd al gewild maar nooit geen tijd voor gehad. Nu gepensioneerd dus heb ik overschot van tijd. Ik kook inmiddels al 5-6 jaar om mijn vrouw te ontlasten. Zij heeft dat ruim 45 jr gedaan dus ik vind dat het nu mijn beurt is. De bbm heb ik gekocht van Lidl. Normaal kom ik er nooit maar de Silvercrest was bij hun voordeliger. De eerste die zij stuurden is retour gegaan, kapot in onbeschadigde dozen. De twede die er kwam was mooi, goed verpakt en vooral compleet. De eerste poging was voor een bruin brood. Alles ging goed tot aan het moment dat de kneedhaken eruit gingen, na het signaal. Bij het eind signaal lag er een ingezakte lichtbuine massa in de bbm. Twede poging met volkoren meel met gist geeft inmiddels zelfde resultaat. Ik laat juist de haken nu zitten. Iemand een suggestie van wat ik fout doe? Ze ruiken goddelijk maar zijn totaal ingezakt. Erg zwaar brood nu, smaakt wel maar ziet er niet uit. Tijdens het rijzen zag het er mooi hoog, bakvullend uit. Graag tips hoe ik dit kan veranderen cq verbeteren
Plaats reactie