Hallo allemaal,
Ik ben nu al een tijdje bezig met het bakken van hoagie rolls en merk dat ik steeds dichter bij het gewenste eindresultaat kom. Toch heb ik het gevoel dat het bakken in een combi-oven niet optimaal is. Daarom ben ik aan het kijken naar andere mogelijkheden.
Onlangs ben ik bij Bakkerijwereld geweest, waar ik de 1,1 kW oven heb bekeken. Het lijkt een eenvoudige en praktische oplossing. Echter, aangezien ik mijn productie wil verhogen en vanuit huis een cateringbedrijf wil starten, vraag ik me af of deze oven voldoende capaciteit heeft voor mijn plannen.
Daarnaast heb ik de Rofco B40 gezien, die me aansprak vanwege de constante temperatuur en de mogelijkheid om er brood mee te bakken. Het nadeel is echter de hogere prijs, en tweedehands zijn ze lastig te vinden.
Zouden jullie mij kunnen adviseren over welke optie het beste is voor mijn situatie?
Alvast bedankt!
BW oven 1,1 kw of Rofco B40
- Sebb1
- Chef stoffer en blik
- De Broodvirtuoos
- Deegroller
Re: BW oven 1,1 kw of Rofco B40
Veel van de forummers bakken in een Rofco. Zo werk ik al een aantal jaren, met volle tevredenheid, met de Rofco B40.
Zeker met het oog op jouw toekomstplannen, lijkt mij een Rofco B40 de juiste keuze.
Op dit forum wordt toevallig een B40 aangeboden (zie link): https://www.broodbakforum.nl/viewtopic. ... 524#p80524
Zeker met het oog op jouw toekomstplannen, lijkt mij een Rofco B40 de juiste keuze.
Op dit forum wordt toevallig een B40 aangeboden (zie link): https://www.broodbakforum.nl/viewtopic. ... 524#p80524
Laatst gewijzigd door De Broodvirtuoos op ma 21 okt 2024, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerezen brood is geprezen brood.
Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
- Levinebaktbrood
- Moderator
- Contacteer:
Re: BW oven 1,1 kw of Rofco B40
Het grote verschil tussen de BW oven en de Rofco B40 is de grootte. In een Rofco B40 kun je 12 vloerbroden in 1 keer bakken. In de BW oven 2 vloerbroden per keer. Of in de Rofco B40 12 stokbroden per keer, in de BW oven 3 stokbroden per keer die ook nog eens korter zijn.
Beide ovens bakken goed. In de BW oven kun je wat meer spelen met de temperatuur, je kunt bv onderwarmte en bovenwarmte apart instellen. Ik heb jaren in een Rofco B40 gebakken. Hele fijne oven .
Beide ovens bakken goed. In de BW oven kun je wat meer spelen met de temperatuur, je kunt bv onderwarmte en bovenwarmte apart instellen. Ik heb jaren in een Rofco B40 gebakken. Hele fijne oven .
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken