DeSh-stoom bakje
- hdeweert
- Chef stoffer en blik
DeSh-stoom bakje
Sinds kort bak ik brood in een gietijzeren pan. Helaas is er maar ruimte voor een klein bolletje. Zou het DeSh-stoom bakje een oplossing kunnen zijn om grotere broden op een pizza steen te bakken?
- Anna
- Warme bakker
Re: DeSh-stoom bakje
Welk probleem wil je eigenlijk met het deshstoombakje oplossen? Grotere broden kun je ook zonder desh op een pizzasteen bakken?
- hdeweert
- Chef stoffer en blik
Ik bak in een kleine pan, en krijg dus een klein bolletje. Een bolletje is een leuk gezicht maar niet erg economisch qua plakken. Vandaar dat ik over stapte naar het bakken in de reumertopf. Helaas is deze wat aan de kleine kant. Vandaar dat ik gewoon in de oven met stoom wil bakken. Het stoombakje leek mij een oplossing . Zonder stoom krijg je op een pizasteen ook niet hetzelfde resultaat?
- Anna
- Warme bakker
Ah zo, voor een krokante, niet te dikke korst is bakken met stoom wel beter. Over stoom zijn al meerdere topics. Als je de even rondkijkt of de zoekfunctie gebruikt vind je o.a. Wat gebruik jij om stoom te genereren? en Stoombakje voor in de oven.
- hdeweert
- Chef stoffer en blik
Dank voor de link lees gemengde ervaringen zeker bij hetelucht. Ik ben een Jamie Olivier bakker dus ga wat ekspirimenteren maar wat bakjes.
- Levinebaktbrood
- Moderator
- Contacteer:
Brood op hete lucht bakken heeft niet de voorkeur, boven-/onderwarmte is beter. Hete lucht blaast stoom direct weg,
Je kunt ook een laag bakblikje of braadslede op de bodem van de oven zetten om daar stoom in te maken.
Je kunt ook een laag bakblikje of braadslede op de bodem van de oven zetten om daar stoom in te maken.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken