Welke molen

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Peetje
Deegkneder

Welke molen

Bericht door Peetje »

Beste forumleden,
Ben heel benieuwd welke molen jullie voorkeur heeft. Ik heb nu biologische tarwebloem (Frans) en biologisch meel van molen de hoop uit zevenaar gehad. Ben op zich erg tevreden. Ik lees ook regelmatig mensen die tevreden zijn over de zuidmolen. Is een stuk goedkoper, maar de bloem is niet Frans.
Ben benieuwd naar jullie bevindingen. Vond dat mijn broden met meel/bloem van de hoop wel veel beter waren dan eerder met meel/bloem van lokale molen. Maar de zuidmolen nog niet geprobeerd.

Groet, Petra
lekkermelig
Beheerder
Contacteer:

Re: Welke molen

Bericht door lekkermelig »

Ik denk dat allebei de molens wel goede spullen leveren. Ik koop zelf veel bij de Zuidmolen, vooral omdat er veel keus is, en omdat het voor grotere hoeveelheden nog de moeite is om heen te rijden.
Wat betreft die biologische franse bloem: Zuidmolen heeft natuurlijk Franse Tarwebloem T65 label rouge, en dat staat voor CRC gecertificeerde bloem. Mag je niet precies biologisch noemen geloof ik, maar wel met strenge eisen aan toevoegingen en manier van telen.

Als je een label rouge bloem wilt heb je ook bijvoorbeeld Emilie Girardeau. Is in principe mijn favoriete T65. Ze hebben het (te duur) bij baktotaal, maar in grotere verpakking van 25 kilo is het vrij lastig te krijgen voor particulieren. Dan is het wel prima betaalbaar trouwens, 25 kg zak voor rond de 30 euro. Zelf haal ik het bij bevriende bakkers.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie