Geur uit nieuwe Rofco B10 – Hoe lang duurt dit?

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BorisE
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 28 mar 2025, 09:41

Geur uit nieuwe Rofco B10 – Hoe lang duurt dit?

Bericht door BorisE »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Rofco B10 en merk dat er nog steeds een geur vrijkomt als de oven op temperatuur komt.

Ik heb de oven al een paar keer goed “ingebakken” door hem meerdere keren een paar uur op 250°C te laten draaien, en ook een keer met azijn op 100°C. Inmiddels heb ik er vijf keer in gebakken, maar ik merk dat er nog steeds een geur vrijkomt als de oven op temperatuur komt en ik brood ga bakken. Het lijkt niet zozeer uit de binnenkant te komen, maar eerder van de buitenkant, alsof het isolatiemateriaal nog aan het “uitwasemen” is - er komt geen rook bij vrij. Gelukkig verdrijft de geur van versgebakken brood het nare luchtje wel, maar bij het opwarmen vind ik het toch wat irritant.

Herkennen anderen dit geurprobleem ook? En is de geur bij jullie uiteindelijk verdwenen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
De Broodvirtuoos
Warme bakker
Berichten: 605
Lid geworden op: di 24 nov 2020, 15:33
Locatie: Città del Pane

Re: Geur uit nieuwe Rofco B10 – Hoe lang duurt dit?

Bericht door De Broodvirtuoos »

Het was mij nooit opgevallen toen ik de oven Rofco B40 in gebruik nam. Misschien toch eens een telefoontje of mailtje er aan wagen.
Gerezen brood is geprezen brood.

Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
Gebruikersavatar
BorisE
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 28 mar 2025, 09:41

Re: Geur uit nieuwe Rofco B10 – Hoe lang duurt dit?

Bericht door BorisE »

Dat heb ik vanzelfsprekend al gedaan, maar de reactie van Rofco komt er eigenlijk op neer dat de ene oven hier meer last van kan hebben dan de andere en dat het vanzelf zou moeten verdwijnen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van andere Rofco gebruikers. Als dit probleem blijft aanhouden, zal ik natuurlijk opnieuw contact opnemen met Rofco.
Plaats reactie