Hoi!
Onze jongens vinden het desembrood erg lekker, maar willen graag de korst wat zachter. Grappig hoe volwassenen juist genieten van zo'n mooie knapperige korst. Voor de kindermondjes is het minder vriendelijk.
Het is me al een heel eind gelukt door te spelen met de duur van de deksel op de pan en verlagen van de temperatuur en baktijd.
Iemand nog tips die ik kan uitproberen om de korst kindvriendelijk zacht te krijgen?
Groet!
Nienke
Kindvriendelijk desembrood
- Nienke
- Jongste bediende
- De Broodvirtuoos
- Warme bakker
Re: Kindvriendelijk desembrood
Allereerst, ik heb heb absoluut géén ervaring met broodbakken in een pan, maar misschien helpt dit je.
In de bakkerij is het "not-done" om krokantbrood te strijken met ei, om dat dit een zachte/taaie korst teweeg brengt. Geen idee of het mogelijk wanneer je een pan brood bakt. En anders een dagje laten staan, zodat het vocht in de kruim -via de korst- naar buiten kan treden.
Want krokantheid van brood is maar betrekkelijk.
In de bakkerij is het "not-done" om krokantbrood te strijken met ei, om dat dit een zachte/taaie korst teweeg brengt. Geen idee of het mogelijk wanneer je een pan brood bakt. En anders een dagje laten staan, zodat het vocht in de kruim -via de korst- naar buiten kan treden.
Want krokantheid van brood is maar betrekkelijk.
Gerezen brood is geprezen brood.
Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
- Nienke
- Jongste bediende
Re: Kindvriendelijk desembrood
Oh interessant, dat kan ik wel eens proberen.
Ik heb laatst gebakken met een ijsklontje erbij in de pan. Dat gaf ook al een behoorlijk goed resultaat.
Ik heb laatst gebakken met een ijsklontje erbij in de pan. Dat gaf ook al een behoorlijk goed resultaat.