Dag allen,
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Sinds enkele dagen mislukt het bakken van brood telkens opnieuw met onze Panasonic SD-YR2550SXE. Zie foto in bijlage.
We voegen altijd de juiste hoeveelheid water toe. Ik heb al verschillende soorten meel geprobeerd, heb ook verschillende bakprogramma's getest. Allemaal met hetzelfde resultaat... Machine lijkt ook zoals normaal te werken, warmt goed op en zo. Het brood blijkt onvoldoende te rijzen, maar "pakt" ook niet. Het kruimelt uit elkaar.
Dit heeft altijd goed gewerkt, maar nu wil het niet meer lukkken...
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Brood bakken met All-In meel mislukt plots
- Bom_Toonen
- Stofhapper
- Arjean
- Deegkneder
Re: Brood bakken met All-In meel mislukt plots
Hoi, heb je werking van de kneedhaak ook gecontroleerd? Misschien functioneert die niet meer naar behoren?
Het lijkt erop dat er niet goed gekneed wordt.
Tweede dat in me opkomt is het gist in de meel. Sla je de zakken droog op? Of is het misschien vochtig geworden?
Je zegt meerdere melen geprobeerd te hebben. Bedoel je daarmee verschillende kant en klaar mixen? Die je misschien ooit op hetzelfde moment gekocht hebt en/of uit dezelfde winkel en of van hetzelfde merk? Misschien zitten er verouderde ingrediënten in of is het daar niet onder juiste omstandigheden opgeslagen en verouderd.
Het lijkt erop dat er niet goed gekneed wordt.
Tweede dat in me opkomt is het gist in de meel. Sla je de zakken droog op? Of is het misschien vochtig geworden?
Je zegt meerdere melen geprobeerd te hebben. Bedoel je daarmee verschillende kant en klaar mixen? Die je misschien ooit op hetzelfde moment gekocht hebt en/of uit dezelfde winkel en of van hetzelfde merk? Misschien zitten er verouderde ingrediënten in of is het daar niet onder juiste omstandigheden opgeslagen en verouderd.
Autodidacte thuisbakker
Naast lekker brood zit de lol voor mij in het experiment.
Benraad oven met onder- en bovenwarmte
Kitchenaid classic planeetmenger
UniEgg Warmtemat 28x42cm + thermometer en plastic bak
Koelkast
Koelkast
- Bom_Toonen
- Stofhapper
Hello,
Bedankt voor je antwoord. Kneedhaak is gecheckt en werkt goed (heb de machine eens leeg laten draaien).
Zakken zijn allemaal droog opgeslagen en lijken normaal. Ik heb inderdaad verschillende soorten all-in mixen geprobeerd. Ze zijn wel op hetzelfde moment gekocht in de Aveve. Maar die zijn nieuw en heb er nog nooit problemen mee gehad...
Ik zou zelf mss een klein beetje gist kunnen toevoegen? Of wat extra water?
Bedankt voor je antwoord. Kneedhaak is gecheckt en werkt goed (heb de machine eens leeg laten draaien).
Zakken zijn allemaal droog opgeslagen en lijken normaal. Ik heb inderdaad verschillende soorten all-in mixen geprobeerd. Ze zijn wel op hetzelfde moment gekocht in de Aveve. Maar die zijn nieuw en heb er nog nooit problemen mee gehad...
Ik zou zelf mss een klein beetje gist kunnen toevoegen? Of wat extra water?
- Arjean
- Deegkneder
Leeg laten draaien is misschien genoeg voor motortje voor de kneedhaak, maar kan die nog weerstand aan?
Als dat in orde is, zou ik eerder een ander merk all-in mix proberen. Verder durf ik niet te zeggen wat je het beste kunt doen.
Als dat in orde is, zou ik eerder een ander merk all-in mix proberen. Verder durf ik niet te zeggen wat je het beste kunt doen.
Autodidacte thuisbakker
Koelkast
Koelkast